Welcome visitor you can log in or create an account
A+ A A-

Що таке обман споживача? Як нас обманюють? Способи захисту прав споживачів

Обман споживача, введення його в оману - це протиправні дії. Такі дії можуть бути здійснені в організаціях, що реалізують товари, виконують роботи чи надають послуги населенню, а також індивідуальними підприємцями в сфері торгівлі (послуг) і громадянами, які працюють у індивідуальних підприємців.

Форми обману споживача, введення його в оману

1. Вимірювання - відпуск товару меншого розміру, ніж визначено договором купівлі-продажу.

2. Обважування - відпуск товару меншої ваги (обсягу), ніж визначено договором купівлі-продажу.

3. Обрахунок - стягування більшої суми, ніж визначено ціною товару (роботи, послуги), передбаченої договором купівлі-продажу (виконання робіт, надання послуг) або встановленої уповноваженими державними органами. Приховування (неповернення) зайвої суми, отриманої від споживача, або передача йому тільки частини цієї суми.

4. Введення в оману щодо споживчих властивостей, якості товару (роботи, послуги) - передача товару, який відповідає умовам договору, вимогам стандартів, технічних умов, інших обов'язкових вимог. Продаж або передача товарів з порушенням вимоги про надання споживчих властивостей або вказівка невідповідних споживчих властивостей.

5. Інший обман споживачів - порушення інших умов договору купівлі-продажу - навмисне перекручування відомостей про термін придатності товару, його сортності, продаж товару з порушенням вимоги про його комплектності тощо Реалізація фальсифікованих товарів.

Коли вас обманюють або вводять в оману, ви маєте право:

1) звернутися зі скаргою до регіонального Управління служби з нагляду в сфері захисту прав споживачів і благополуччя людини, органи внутрішніх справ (поліції) або в органи прокуратури;

2) подати скаргу в громадські об'єднання споживачів (асоціації, спілки), органи місцевого самоврядування, які мають право звернутися до суду з позовними вимогами на захист прав споживача про припинення протиправних дій;

3) звернутися до виробника (виконавця, продавця) з вимогами про відшкодування шкоди, заподіяної обманом, введенням в оману (ст. 1095 ЦК України). При відмові добровільно задовольнити вимоги ви маєте право звернутися до суду з позовом про стягнення збитків, завданих обманом споживача, введенням його в оману.

Автор: Анастасия Вольная


Яндекс.Метрика