Welcome visitor you can log in or create an account
A+ A A-

Оформлення дозволу на перепланування приміщень

Переплануванням називають зміни конфігурації приміщення, які вимагають впровадження коректив у план БТІ. Закон зобов'язує оформити перепланування, але навіть невинна творча ідея може не реалізуватися завдяки тривалому погодженням формальностей.

Спростити процес отримання дозволу на перепланування під силу тільки фахівцям, які чудово орієнтуються у всіх тонкощах і особливостях. Тоді вирішити питання можна в найкоротший термін, обійшовши "підводні камені".

ЩО ПОТРІБНО ЗАПИТАТИ У ЮРИСТА?

Перепланування приміщень — правильне рішення для бажаючих жити максимально комфортно. Але це важка і дорога процедура, для визнання її законної потрібен збір паперів за твердженням змін приміщення. Вартість варіюється в залежності від технічних характеристик квартири (будинку).

1. Які документи потрібні для перепланування житлового приміщення?

До житлових приміщень відносять:

квартиру або її частину;

житловий будинок або його частина;

кімнату.

Власник житла зобов'язаний оформити перепланування — погодити її проект до того, як роботи будуть виконуватися. Найчастіше громадяни ініціюють узгодження претензії контролюючих органів. Воно необхідно для всіх маніпуляцій з нерухомим майном.

Узгодження перепланування житлового приміщення починається з надання його власником в компетентний орган наступної документації:

копії правовстановлюючих документів;

заяви про плановану перепланування із зазначенням переліку робіт, їх режиму і тривалості (за письмовою згодою Керуючого будинком);

експлікації приміщення з БТІ;

копія поверхового плану;

проектні документи, які обов'язкові для робіт, що стосуються архітектури споруди будівлі, несучих стін, загальнобудинкових інженерних систем;

копії документів, що дозволяють зміни функціонального призначення.

Коли будівництво, обробка та інші роботи для перепланування житлового приміщення закінчені — комісія приймає приміщення і підписує Акт про перебудову. Далі викликають працівника БТІ, який вносить відповідні зміни в документи.

2. Як отримати дозвіл на зміну житлової площі?

Є два способи оформлення перебудови. Перепланування приміщень узаконюється адміністративним або судовим методом.

В чому суть адміністративного способу? Він являє собою видачу дозволу житлової інспекції (для ремонту необхідний Акт на офіційному бланку, виданий після позитивного рішення).

У суді довести необхідність перепланування — складно. Потрібно довести необхідність нововведень і після цього легалізувати перебудову житла. Наприклад, дозвіл на перепланування нежитлового та житлового приміщення в місті отримують міської житлової інспекції.

3. Коли не потрібно узгодження робіт?

Узгоджувати не потрібно в наступних ситуаціях:

заміну вікон (якщо габарити прорізів залишаються незмінні);

скління балкона;

демонтаж антресолей;

косметичний ремонт;

зміну сантехніки;

монтування навісного стелі;

установку кондиціонера.

4. Можна спростити процес узгодження?

Певні різновиди робіт (дверний отвір, який не входить в несучу стіну, монтаж перегородок, забивання прорізів дверей тощо) можна здійснити у спрощеному порядку, який називається повідомним.

Він являє собою подачу заяви з подальшим отриманням Акта про завершеному перебудову протягом 10-ти робочих днів. По закінченню ремонту інспектор зобов'язаний упевнитися, що реальні зміни збігаються з заявленими змінами в документах, а потім підписати акт.

5. Можна оформити перепланування житла в іпотеку?

Договір з банківською установою містить пункт, згідно з яким, при бажанні господаря у квартирі можливо перебудову, але його необхідно узгодити, отримавши відповідний дозвіл.

Процес узгодження перепланування житлового приміщення в іпотеку аналогічний звичайному погодженням, відрізняється тільки тим, що разом із заявою у жив. інспекції потрібно подати довідку про згоду банку. Отримати її не важко – банку необхідно надати проект перебудови і тех. висновок.

6. Як проводиться оформлення перепланування?

Активні дії будівельників починаються після узгодження з компетентними органами (включаючи перебудову, яке не стосується головних стін, архітектури споруди і загальнобудинкових систем опалення та водопостачання).

Дозвіл на перепланування нежитлового приміщення передбачає подачу документів в префектуру або МВК округу з додатком копій документів:

копії основної первинної документації, завіреної у нотаріуса;

засвідчені в належному порядку копії свідоцтв про право на нерухоме майно;

згода балансоутримувача на твір ремонту;

папери з БТІ (не старше року з дня одержання): копію техпаспорта, виписку з нього, відповідні плани поверхів;

при потребі — дозвільні папери (наприклад, якщо у планах використання торгового майданчика як фітнес-центру), які підтверджують можливість користуватися їм в інших цілях;

страховий договір збитку третім особам або письмові згоди на перебудову від власників інших приміщень.

Розглядають заявки в термін не більше місяця (разом з часом на експертизу проектних документів).

7. Чим загрожує перепланування без узгодження?

Господар квартири, який провів перебудову, не отримавши рішення про погодження, втрачає права на розпорядження нерухомістю. Її неможливо продати чи обміняти, подарувати або комусь залишити в спадщину, не можна віддати під заставу.

При виявленні нелегальних дій — робіт з перепланування житлових приміщень та невідповідності їх стану документів, представники Госжилинспекции повідомляють про порушення виконавчим органам та органам техінвентаризації.

На порушника накладають штрафні санкції від 25 МРОТ, а при ігноруванні з приписів — наступний штраф буде від 27 тис. грн.

Сплата штрафу не звільнить від проведення погодження – господаря зобов'яжуть оформити зміни в передбаченому порядку. Якщо узаконення неможливо, порушник повинен повернути приміщенню його первинний вигляд.

При ухиленні суд може виставити квартиру на аукціон (з поверненням вартості житла крім судових витрат і витрат на приведення його в первинний вигляд).

Оформлення перепланування приміщення буде грамотним і швидким, якщо залучити до цього процесу фахівців. Юрист допоможе уникнути зайвих витрат при узгодженні документів в наглядових інстанціях і привести папери в повний порядок.

 

Автор: Софи Мейзер


Яндекс.Метрика